Lidé věří realitním kancelářím čím dál více, přesvědčila je vysoká poptávka

rodina

Ještě před pár lety byly vody internetu plné diskusí a článků vyvolávajících pochyby o důvěryhodnosti realitních kanceláří a samotných makléřů. Češi vnímali toto odvětví jinak a myšlenku, že prodat nemovitost je hračka, měl každý druhý. Co se změnilo a vyplatí se přizvat si k transakcím s nemovitostmi profesionála?

Realitní makléři v ČR

Několik roků zpátky patřila Česká republika mezi ty země Evropské unie, kde bylo s přehledem nejvíce realitních zprostředkovatelů v přepočtu na počet obyvatel. V té samé době zároveň ve velkém vznikaly portály, kde bylo možné zdarma inzerovat nemovitost bez využití služeb realitních kanceláří. „Řekl bych, že ještě sedm osm let zpátky stačilo nemovitost nafotit, přidat k ní základní popisek a pověsit ji na internet. První zájemci se většinou ozvali do druhého dne a samotný prodej pak netrval o moc déle. To už v dnešní době neplatí a jen díky tomu postupně ubývá nejrůznějších podvodů s nemovitostmi a také nekalých praktik,“ říká Jakub Kindl z rodinné realitní kanceláře Domov, která je na trhu více než čtvrt století a působí v oblasti Berounska a Prahy.

Vysoká poptávka přidává na vážnosti

Oproti minulosti se nyní lidem s nemovitostmi už tak jednoduše neobchoduje. Ve hře jsou totiž miliony a poptávka stále převyšuje nabídku. „Už nějakou dobu se potýkáme s vysokou poptávkou, nízkou nabídkou a tedy i vysokými cenami. Jakýkoli krok vedle může znamenat statisícové škody a lidé si to moc dobře uvědomují. Pomoc profesionála se jednoduše vyplatí,“ dodává Kindl. Jeho slova potvrzuje i čím dál nižší zájem o servery, na kterých se nemovitosti prodávají bez realitek.

Změna legislativy

Situaci avšak napomohla i změna legislativy z roku 2020. Zákon o realitním zprostředkování stanovil jasná pravidla a také určil, jakou kvalifikaci musí realitní makléři mít. Toto povolání se tak možná nestalo důvěryhodnějším ihned na druhý den, lidé ale změnu vnímají pozitivně. Nadále se také ukazuje, že vůbec nejdůležitějším faktorem při výběru realitní kanceláře jsou reference. Nejjednodušší je dát na radu ostatních. Podobně to vidí i Jakub Kindl. „Když pominu hlavní město, kde také působíme, skoro 28 let se soustředíme na region Berounska. V takových lokalitách je doporučení maximálně důležité. Lidé si raději vyberou realitní kancelář, která má dobré jméno a se kterou mají ostatní dobré zkušenosti.“

Realitka roku 2021

Svou roli pak sehrávají i projekty typu Realitka roku 2021. Ten má aktuálně otevřené hlasování pro nejlepší realitní kancelář a lidé mohou hlasovat až do konce února. „Dobré umístění by nás samozřejmě potěšilo. Za tímto projektem stojí samí seriózní partneři a výsledky o něčem vypovídají. Pro nás to je minimálně zpětná vazba o tom, jak nás naši klienti vnímají a jak dobrou práci odvádíme. Hlasováním pro Domov Reality lidé vyjádří podporu a ocení tím náš přístup. Navíc tím ale dávají veřejnosti najevo, že našich služeb mohou bez obav využít i ostatní,“ uzavírá Jakub Kindl za realitní kancelář Domov.

Další články autora

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří v souvislosti se širokým spektrem jejich...

Víte, jaký typ nábytku je teď jedním z nejžádanějších?

Lidé i společnosti se snaží stále vymýšlet něco nové, co nám usnadní práci a ulehčí...

Co znamená červená barva

Červená barva se vyskytuje běžně v přírodě na ovoci nebo květinách. Rudé jsou jablka, jahody,...

Lidé věří realitním kancelářím čím dál více, přesvědčila je vysoká poptávka

Ještě před pár lety byly vody internetu plné diskusí a článků vyvolávajících pochyby o důvěryhodnosti...

Nejnovější články

Co jsou kanabinoidy a jak fungují?

Kanabinoidy představují látky, o kterých se stále častěji hovoří v souvislosti se širokým spektrem jejich...

Víte, jaký typ nábytku je teď jedním z nejžádanějších?

Lidé i společnosti se snaží stále vymýšlet něco nové, co nám usnadní práci a ulehčí...

Co znamená červená barva

Červená barva se vyskytuje běžně v přírodě na ovoci nebo květinách. Rudé jsou jablka, jahody,...
- Reklama -PR článek